دکتر اشتباهی

داستان زندگی یه دانشجوی دکتری، بعد از جدایی از عشقش و بیان خاطرات و هر آنچه در ذهنش میگذره.

دکتر اشتباهی

داستان زندگی یه دانشجوی دکتری، بعد از جدایی از عشقش و بیان خاطرات و هر آنچه در ذهنش میگذره.

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

مطالب پربحث‌تر

پیوندهای روزانه

حل کردن مشکلات

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ق.ظ


کسیکه اعتقاد دارد دیگران 

باید مشکلاتش را حل کنند!

همانند کسـی است که 

برای گذر از رودخانه 

منتظر است تا آب آن خشک شود...!


 ⁣تولستوی


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۱
دکتر اشتباهی

نظرات  (۱۳)

رفتید استراحت فکر کنم !

شب بخیر

لطفا همین جا پاسخ بدید نه اونجا

باشه ؟

:)

پاسخ:
؛)
نه کجا؟

منظورم همین پست بود نه اون پست.

فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر هستم.

شما رشته تون چیه ؟

پاسخ:
خب شما باید خودتون برای خودتون کار ایجاد کنید. مثلا برنامه نویسی تندرویی یاد بگیرید و برید تو کار نوشتن اپ برای گوشی. خیلی خوبه.

خب من تلاش کردم و هنوزم تلاش می کنم.منتهی ایجاد اشتغال به همین سادگی ها هم نیست مخصوصا مخصوصا با وضعیت حاکم در این جامعه .....

هدفم مدیرکارآفرین شدن هست منتهی خب زمان میبره

ا طرفی باید کنکور قبول شم.منظورتون برنامه نویسی اندروید بود ؟؟؟نوشتید تندرویی!

شما رشته تون شاخه مهندسیه ؟ یا ادبیات و الهیات و یا تجربی و یا زبان و یا ریاضی و یا ؟؟؟

پاسخ:
آره همون اندروید، اشتباه شد.
کشورهای غربی رو یه نگاه بندازین و ببینین چند درصد مردم تحصیلات تکمیلی دارن. حالا تو ایران مد شده ولی لزومی نداره که حتما بخونین. 
اگه نظر منو میخواین، باید بهتون بگم که اصلا فکر ارشد و دکتری خوندن نباشین و عمرتون رو الکی هدر ندین. 
 

شما چرا برای خودتون کار ایجاد نمی کنین ؟ ایجاد کردید ؟ با توجه به اینکه هم آقا هستید هم دیگه فکرتون از خیال کنکور و ... آسوده شده

البته راه اندازی کسب و کار آسون نیست تنهایی !

نمیدونم رشته شما چیه ولی خب برخی کارها و رشته اقتضاش کار تیمی و یا گروهی هست.کامپیوتر هم یکی از همین رشته هاست . یا مثلا پیوتکنولوژی و ...

پاسخ:
تو رشته من راه اندازی کسب و کار نیاز به کار خیلی زیاد نزدیک به ۵ الی ۱۰ سال داره. البته که من هدفی و ایده ای غیر از درس خوندن و غیرمرتبط با درس خوندن دارم. 

در هر صورت خوش به حال تون . نصفه بیشتر مسیر رو رفتید و سختیش تمام شده برای شما.

برای ما هم دعا کنین زودتر بتونیم طی کنیم این مسیر رو . تا پیر نشدیم ! و همه آرزوهامون از دستمون نرفته

متاسفانه فعلا شرایط حاکم در ایران به این شکل هست و سخت میشه خلاف مسیر بود.شاید حتی منجر به نابودی هم بشه. شاید هم بشه که بشه ولی خیلی دیر شاید.و هزار تا شاید دیگه


پاسخ:
اصلا هم اینطور نیست، من اگه به عقب برمیگشتم، هرگز دکتری نمیخوندم، اگه هم میخوندم، با توجه به دانشگاه ارشدم، حتمآ ایران نمیخوندم.
نخیر، باید بهتون بگم که وقتی دکتری می خونین و میبینین تهش هیچی نیست و عمرتون رو الکی تلف کردین بشدت به پوچی میرسین. 

رشته هایی که آزمایشگاه دارند (گرایش های تجربی و مهندسی) اصولا بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه باید بروند تازه از اول پول بدن بیرون کلاس برن ! و یعنی اتلاف عمر در دانشگاه !!!!

من خیلی تلاش گر بودم داخل دانشگاه

خیلی ایده داشتم

کلی جا رفتم برای ارائه ایده هام

کلی وعده وعید شنیدم

کلی نامردی دیدم

کلی حسادت دیدم

کلی ...........................

الانم " فعلا " تنها راهم قبولی در کنکوره. به جهت رسیدن به برخی موادر مورد نظرم

پاسخ:
امیدوارم به هدفتون برسین. موفق باشید
۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۲:۲۷ ای داد از کنکور
ممنون. ان شاالله
۲۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۲:۳۴ ابهام در مسیر !

در کلیه مشاغل و رشته ها حداقل  سال لازم هست تا آشنایی اولیه پیدا که فرد با محیط و چم و خم کار !!!!!!!!!!!!!!

10 و 5 سال طبیعی هست برای هر رشته ای و مختصی به رشته شما نیست ! مگه رشته شما چیه ؟

چه ایده ای دارید خارج از درس ؟ خب شما که می تونستید این ایده را بدون درس بهش برسید و عملی کنین اصلا چرا درس خوندبد ؟؟ چرا زحمت کشدید برای درس ؟

بخاطر کلاس کار و حرف مردم و چشم و هم چشمی ؟

پاسخ:
نخیر، امسال این ایده به ذهنم خورده و دارم روش کار می کنم.
چه خوب و عالی .پس شمام دوست دارید کارآفرین بشید ؟ در زمینه مهندسیه ؟ تحقق محصول ؟ ارائه یک روش ؟ اراه یک نظریه ؟ یا احداث مکان و بنا ؟ یا نقاشی و داستان نویسی و فیلم سازی و ....
پاسخ:
فعلا یه ایده دارم.
یعنی ممکنه بعدا بشه دوتا و سه تا و چندتا ؟ خب ایده در چه زمینه ای ؟ اصلا به صرفه هست ؟ اشتغال زایی داره و یا اشتغال زدایی ؟ نیاز به سرمایه زیادی داره ؟ نیاز به گروه داره و یا انفرادی ؟ خب اگر بگید در چه زمینه ایه انقدر سوال پیش نمیاد . یعنی درس خوندید به این نتیجه رسیدید ؟ نمی خوندید به این نتیجه نمی رسیدید ؟
پاسخ:
ربطی به درس خوندن نداره. ایده خامه، دارم روش کار میکنم. هنوز میزان سرمایه لازمش رو بررسی نکردم. ولی اشتغال زایی  ایجاد میکنه. 

چطور این ایده به ذهن رسید ؟

چطور و چه مواردی رو در نظر دارید برای بررسی؟

پاسخ:
الان حدود دو سالی میشه که دارم دنبال ایده ای برای آینده ام میگردم. باید خوب به اطرافت نگاه کنی. چیزی که بقیه نمیبینن یا اینکه میبینن و ساده از کنارش میگذرن رو با دقت ببینی. اگه اینجور نگاه کنی، ایده های کاری زیادی به ذهنت می رسه. 

من زیاد از این ایده ها داشته و دارم. هیشکی نبود که همراهیم کنه و من تنها هر چقدر تلاش کردم فعلا نشده عملی بشه. خب فرایند تحقق ایده فرایند ساده ای نیست .

الان مهمترین چیز برام کنکوره و ارشد.یه بار کنکور دادم برای کاردانی . دوباره کنکور دادم برای کارشناسی . الانم دوباره باید کنکور بدم برای ارشد . خسته ام کرده این کنکورهای مسخره.

من یک مهندس واقعی بودم . هیچ راهی برای من بسته نبود و همیشه برای هر مسئله ای راه حلی ارائه می دادم. همیشه تلاش گر بودم.منتهی الان خسته ام کمی.باید قوی بشم تا بتونم اهدافم رو عملی کنم. یکی از جنبه های قدرت همین کنکوره مسخره هست متاسفانه !!!

پاسخ:
باید در جهت هدف حرکت کرد، زندگیت کاملا درجهت هدف باشه، و هدف واقعا والا باشه، اینطور هیچوقت خسته نمیشی

ممنون.

مفصله.


پاسخ:
موفق باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">